Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Projekty Unijne
 
Projekty Unijne

Gminny Portal Mapowy

gminny portal mapowy 02

Informator SMS

Informator SMS

Projekty dofinansowane
ze środków budżetu państwa
 
flaga pl

baner pmrr

Region Wielkopolska

UKE Ankieta

Raport MSWiA
Oddaj eletroodpady w dobre ręce
 
Kapela Kombinatorzy

Licznik odwiedzin

Dzisiaj32
Wczoraj58
W tym tygodniu187
W tym miesiącu749
Wszystkie519012

VCNT - Visitorcounter

Galeria

Aktualności

Próbny sprawdzian klas VI

7 października 2010 roku w Szkole Podstawowej im. T. Kotarbińskiego w Budzyniu odbył się próbny sprawdzian umiejętności uczniów klas VI, pod tytułem „Budzyń - moja miejscowość".

Podstawowymi celami przeprowadzenia sprawdzianu były:

 

  • sprawdzenie przygotowania do sprawdzianu po ukończeniu szkoły podstawowej,
  • sprawdzenie poziomu wymaganych umiejętności,
  • wnioski dla uczniów i nauczycieli do dalszej pracy.

Przeprowadzanie próbnych sprawdzianów stanowi stały element pracy dydaktycznej w tutejszej szkole. Sprawdzian ten jest okazją do rozwiązywania przez uczniów testu, który swoją budową przypomina właściwy sprawdzian. Od wielu lat uczniowie mają możliwość sprawdzenia własnej wiedzy w takich warunkach, w jakich będzie pisany sprawdzian na zakończenie klasy szóstej. Regularne przeprowadzanie sprawdzianów, dogłębna analiza wyników poszczególnych uczniów odzwierciedlają poziom opanowania przez nich pięciu podstawowych umiejętności: czytania, pisania, rozumowania, korzystania z informacji, wykorzystywania wiedzy w praktyce. Dla tegorocznych szóstoklasistów była to już druga próba, ponieważ pierwszy raz pisali taki sprawdzian w klasie piątej. W tym roku do grupy uczniów klas starszych dołączyli uczniowie klas czwartych i piątych. Dla wielu sprawdzian był wielkim przeżyciem i wiązał się z ogromnym stresem. Uczniowie klas czwartych przystąpili do próby, by zapoznać się z arkuszem egzaminacyjnym (formą zadań, poziomem trudności, punktacją, kartą odpowiedzi, sposobem kodowania) oraz by sprawdzić poziom własnej wiedzy i umiejętności. Nabyte doświadczenia z pewnością zaprocentują w następnych latach edukacji.

Po emocjach związanych z przeprowadzeniem sprawdzianów umiejętności poszczególne zespoły nauczycielskie przystąpią do przeprowadzenia dogłębnej analizy wyników uzyskanych przez uczniów, przez poszczególne klasy i całą szkołę. Posłuży to do określenia mocnych i słabych stron budzyńskich uczniów. Na tej podstawie opracowane zostaną dokładne raporty. Do właściwego sprawdzianu zostało jeszcze pół roku. W tym czasie uczniowie nabędą jeszcze wiele nowych umiejętności, ale nie mogą zapominać o utrwalaniu tych, które już posiadają.