Aktualności
Usługi opiekuńcze dla osób niesamodzielnych i niepełnosprawnych
- Szczegóły
- Utworzono: poniedziałek, 26, luty 2018 13:52
- Administrator
- Odsłony: 1513
Gmina Budzyń w partnerstwie z Fundacją Ośrodek Wsparcia Osób Niepełnosprawnych i Niesamodzielnych realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich „Budzyń otwarty na osoby niesamodzielne i niepełnosprawne”
Projekt realizowany jest od 1 listopada 2017 r. do 31 października 2019 r. na terenie gminy Budzyń w województwie wielkopolskim.
Wartość projektu: 873 565,00 zł
Wkład Funduszy Europejskich: 829 886,75 zł
Cele projektu. Celem projektu jest zwiększenie dostępu do wysokiej jakości usług społecznych w gminie Budzyń dla 80 osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym (w tym 48 kobiet), mającego służyć zaspokojeniu potrzeb tych osób wynikających z niesamodzielności, m.in. poprzez usługi opiekuńcze, asystenckie oraz wsparcie w ramach Klubu Seniora, a także zwiększenie poprzez szkolenia wiedzy 30 opiekunów faktycznych (w tym 20 kobiet) z zakresu opieki nad podopiecznymi w okresie 01.11.2017 r. do 31.10.2019r.
Planowane efekty:
- Usługi opiekuńcze świadczone w miejscu zamieszkania dla 30 osób niesamodzielnych, obejmujące: pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, pielęgnację zaleconą przez lekarza, zapewnienie kontaktów z otoczeniem, itp. oraz inne w zależności od potrzeb.
- Specjalistyczne usługi opiekuńcze świadczone w miejscu zamieszkania dla 10 osób wymagających pomocy innych osób, obejmujące usługi dostosowane do szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności, wykonywane przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym – obejmować będą m.in. wsparcie: rehabilitacyjne, psychologiczne i specjalistyczne pielęgniarskie.
- Usługi asystenckie świadczone w miejscu zamieszkania dla 3 osób niepełnosprawnych. Zadaniem asystenta będzie pomoc w osiągnięciu przez osobę niepełnosprawną jak największej samodzielności w zakresie życia codziennego, samoopieki, współpracy z instytucjami i organizacjami społecznymi w celu zapewnienia optymalnych warunków do samodzielnej rehabilitacji.
- Centrum wsparcia dla 30 opiekunów faktycznych, świadczące następujące usługi: Szkolenia w tematach: metody pielęgnacyjne - opieka nad osobą niesamodzielną, sposoby aktywizowania podopiecznych, metody pracy z podopiecznym cierpiącym na deficyty pamięci; spotkania grupowe dla opiekunów faktycznych i zespołów projektowych; wsparcie psychologa i wypożyczalnia sprzętu rehabilitacyjnego.
- Utworzenie dla 2 osób mieszkania wspomaganego wspieranego na terenie gminy Budzyń. Usługa ma charakter pobytu stałego lub okresowego i służyć będzie osobom niesamodzielnym i z niepełnosprawnościami, w szczególności osobom niesamodzielnym i wymagającym wsparcia w formie usług opiekuńczych. Możliwe również jest stworzenie w mieszkaniu miejsc krótkookresowego pobytu.
- Utworzenie Klubu Seniora dla 50 uczestników projektu, usytuowanego na terenie Gminy Budzyń. W Klubie Seniora organizowane będą: warsztaty zajęciowe mające na celu rozwijanie umiejętności i zainteresowań w grupach; gimnastyka rekreacyjna – m.in. joga, aerobik, ćwiczenia na zdrowy kręgosłup; wyjścia do kina/teatru/na basen; biblioteczka; kącik telewizyjny.
Szczegółowe informacje dotyczące warunków uczestnictwa znajdują w regulaminie projektu.
Dokumenty rekrutacyjne do pobrania:
- W Biurze Projektu: Gmina Budzyń, ul. Lipowa 1, 64-840 Budzyń
- Na stronie www.budzyn.pl
Wypełnione i podpisane dokumenty należy złożyć w Biurze Projektu
Istnieje możliwość wypełnienia dokumentów w miejscu zamieszkania Uczestnika Projektu po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z pracownikiem Biura Projektu.
Rekrutacja ciągła od grudnia 2017r. do września 2019 r.
Pierwszy termin rekrutacji – 21 luty 2018 r.
Dokumenty do pobrania:
- Regulamin projektu
- Formularz rekrutacyjny opiekun faktyczny
- Formularz rekrutacyjny osoba niesamodzielna
- Załącznik nr 1 dot. osoby niepełnoletniej
- Wniosek o przyznanie mieszkania
Biuro projektu:
Gmina Budzyń, ul. Lipowa 1, 64-840 Budzyń
Kontakt tel: 67/ 284 40 13 , Kontakt e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Wykaz wymaganych dokumentów dot. przystąpienia do projektu:
„Formularz zgłoszeniowy do projektu” wraz z załącznikami:
- Deklaracja uczestnictwa w projekcie oraz wymagane oświadczenia;
- Zaświadczenie o dochodach i/lub inne dokumenty określające dochód na osobę samotnie gospodarującą, osobę w rodzinie lub rodzinę - w przypadku osób, których dochód nie przekracza 150% właściwego kryterium dochodowego (na osobę samotnie gospodarującą lub na osobę w rodzinie) z ust. z 12.03.2004 r. o pomocy społecznej;
- Zaświadczenie od lekarza o niesamodzielności z ewentualną informacją o zalecanym przez lekarza rodzaju pielęgnacji;
- Zaświadczenie od lekarza o konieczności realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych - dotyczy osób, ubiegających się o przyznanie specjalistycznych usług opiekuńczych;
- Kserokopia orzeczenia o niepełnosprawności osoby niesamodzielnej bądź innego dokumentu poświadczającego stan zdrowia - dotyczy osób z niepełnosprawnościami;
- Zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza prowadzącego w przypadku osób chorujących psychicznie lub niesprawnych intelektualnie, w tym lekarza rodzinnego, a w przypadku niepełnosprawności skojarzonych i występowania chorób współistniejących także lekarza specjalistę oraz opinii psychologa o osobie przyjmowanej - dotyczy mieszkania wspomaganego;
- Pisemna zgoda rodziców/opiekunów prawnych na uczestnictwo w Projekcie - dotyczy osób niepełnoletnich
- Wniosek o przyznanie pomocy w formie pobytu w mieszkaniu wspomaganym - dotyczy mieszkania wspomaganego.
Dokumenty do pobrania:
- Regulamin projektu
- Formularz rekrutacyjny opiekun faktyczny
- Formularz rekrutacyjny osoba niesamodzielna
- Załącznik nr 1 dot. osoby niepełnoletniej
- Wniosek o przyznanie mieszkania